©

rcc parking

Betona detaļu aizsardzība un remonts

©

Betonam ir nepieciešama aizsardzība, un tas ir jāremontē

Nekas nav mūžīgs

No ūdensnecaurlaidīgas javas un laukakmeņiem izgatavotu spiedienizturīgu daļu ražošana, kas sacietē kopā veidņos, tika atklāta jau 1. gadsimtā pirms mūsu ēras un kļuva par vēlu Romas impērijas arhitektūras standartu. Romiešu betons, ko tagad sauc par "Opus Caementitium", pamatojoties uz Vitruviusu, šajā laikā tika izmantots, lai izveidotu fantastiskas un monumentālas ēkas visā Eiropā, kuras joprojām var apbrīnot pēc gandrīz 2000 gadiem.

Šī betona konstrukcijas tehnika tika aizmirsta viduslaikos un tika atklāta tikai ap 1700. gadu. Kopš tā laika betons ir kļuvis par mūsu laika celtniecības materiālu. Neskatoties uz betona augsto kvalitāti un izturību, var rasties bojājumi, kuru dēļ nepieciešams remonts un papildu aizsardzība.

Runājot par betona bojājuma cēloni, jānošķir vides ietekme un ražošanas defekti. Vides ietekme var būt izplūdes gāzes, skābes nokrišņi, sals un apledojuma sāļi. Tad ķīmiskās īpašības tiek mainītas tā, ka tērauda armatūra sāk rūsēt betonā.
Saraušanās plaisas, dobumi, granta ligzdas un nepietiekams betona segums ir tipiski ražošanas defekti, kas arī veicina armatūras koroziju. Tā kā dzelzsbetona konstrukcijām ir dažādi un bojājumu cēloņi un veidi, gadiem ilgi ir bijuši atšķirīgi remonta principi. Tos var atrast, piem., Vācijas dzelzsbetona komitejas (DAfStb) vadlīnijās "Betona detaļu aizsardzība un remonts (apkopes vadlīnijas)" un Eiro standartu sērijā EN 1504 (Vācijā DIN EN 1504) "Produkti un sistēmas betona konstrukciju aizsardzībai un remontam”.

©

Bojājumi uz betona konstrukcijām

Dzelzsbetona konstrukciju bojājumus var iedalīt paša betona bojājumos - betona korozijā - un armatūras radītos bojājumos - tērauda korozijā.

Betona korozija:

Parasti ārējā ietekme var izraisīt betona iznīcināšanu. Piemēri:

• Sala ietekme ar un bez atledošanas līdzekļa

• Ķīmiskais uzbrukums

• Nodilums

Dažādos betona korozijas veidus klasificē atkarībā no vides apstākļiem (saskaņā ar DIN EN 206-1 / DIN 1045-2), kādiem pakļauta betona detaļa.

Tērauda korozija:

Jaunā betonā tērauds tiek pasargāts no korozijas ar augstu poru ūdens sārmainību (pH ≥ 12,5). Šādu pH vērtību diapazonā uz tērauda virsmas veidojas mikroskopisks oksīda slānis, kas praktiski novērš dzelzs izšķīšanu. Ja betona pH vērtība pazeminās zem 10 karbonizācijas dēļ vai hlorīda saturs pārsniedz kritisko robežu, tiek zaudēta "dabiskā" aizsardzība pret koroziju. Ar vienlaicīgu mitruma un skābekļa klātbūtni notiek tērauda korozija. Tā kā korozijas produkti aizņem lielāku tilpumu nekā izejmateriāli, pārklājošais betons bieži atskaldās.

©

Uzturēšanas sistēmas

Katram bojājuma gadījumam nepieciešami individuāli uzturēšanas risinājumi. Kopā ar Remmers tehnisko plānošanu tiek garantēts profesionāls remonts ar profesionālām sistēmām.

Remmers izvirza pilnīgi jaunus standartus betona remontā. Izmantojot mūsu Betofix sortimentu, betona remonts no korozijas līdz pārklājumam var tikt veikts tikai vienas dienas laikā. Tas ļauj ietaupīt ne tikai laiku, bet arī naudu. Turklāt Betofix pārliecina ar īpašām kvalitātēm un izturību. Ļoti svarīga remonta javas īpašība, hidrotehnisko konstrukcijām zem ekstrēmas slodzes, ir hlorīdu migrācijas koeficients. Hlorīdi ātri rada ievērojamus korozijas bojājumus dzelzsbetonā, tāpēc jācenšas panākt pēc iespējas lielāku izturību pret iespiešanos. Atbilstošie testi sākotnēji tika izstrādāti betona komponentiem, kas piesārņoti ar sālsūdeni. To rezultātu var pārnest uz visām betona sastāvdaļām, kas ir stipri piesārņotas ar ūdeni, kas satur atkausēšanas sāli.

Tas jo īpaši attiecas uz satiksmes struktūrām, kas ietekmē gan kustīgo, gan stacionāro satiksmi. Raksturīgi piemēri ir daudzstāvu autostāvvietas vai pazemes garāžas, it īpaši pīlāri un atbalsta pamatnes, kuras bieži bez aizsardzības pakļauj pretapledojuma sālim, ko ienesuši transportlīdzekļi. Betofix R4 lietošana noved pie vairāk nekā četras reizes ilgāka kalpošanas laika bez bojājumiem nekā labākais analoģisks produkts. Tikai pēc 28 dienām Remmers Betofix R4 uzrāda rezultātu, kas ir vairāk nekā divas reizes labāks par konkurentu produktiem. Ar ilgāku reakcijas laiku, rezultāts palielinās vēl vairāk.

Liels skaits betona konstrukciju bojājumu rodas plaisu un dobumu dēļ, kas ļauj piesārņotājiem iekļūt konstrukcijā. Šīs kaitīgās ietekmes pasliktina betona funkcionalitāti un tādējādi ievērojami samazina konstrukcijas nestspēju. Visizplatītākie plaisu veidošanās cēloņi ir saraušanās, statisko apstākļu izmaiņas nosēšanos dēļ, detaļas iekšējie spriegumi, klimatiskās svārstības (īpaši sala) un armatūras korozija. Betona pilnīgu izmantošanu un funkcionalitāti var atjaunot, veicot injekcijas urbumos vai piesūcinot defektus ar piemērotiem plaisu pildītājiem. Lai varētu definēt plaisu novēršanas mērķus, ir nepieciešamas detalizētas zināšanas par mitrumu plaisu krastos, plaisas platuma maiņu un plaisas gaitu.

Mitruma iekļūšanas būvmateriālā novēršana ir gadsimtiem ilgi zināma metode ēku aizsardzībai. Jau Vitruvius savā darbā "De Architectura Libri Decem" aprakstīja dabisko eļļu izmantošanu, lai java būtu ūdens atgrūdoša un tādējādi izturīgāka. Mūsdienās šos uzdevumus pārņem modernas aizsargvielas, kuru efektivitāti un izturību nodrošina augstas kvalitātes aktīvās vielas un saistvielas.

Pārklājumi un impregnēšana kalpo kā aizsargājošs slānis ar dažādām funkcijām. Papildus aizsardzībai pret kaitīgu vielu iekļūšanu betonā un ar to saistīto mitruma līdzsvara regulēšanu un elektriskās pretestības palielināšanu, var palielināt arī fizisko pretestību. Turklāt pastāv stingras vai elastīgas plaisu savienošanas iespējas un ļoti daudzveidīgas konstrukciju iespējas ar pārbaudītām virsmas aizsardzības sistēmām no OS 1 līdz OS 11.